Λαχανόρυζο το ταπεινό

Λαχανόρυζο το ταπεινό

Λαχανόρυζο! Μια συνταγή του  Μανώλη Μανωλαράκη/ Διαιτολόγος-Διατροφολόγος για ένα υγιεινό και πεντανόστιμο. Το λαχανόρυζο ήταν ένα από τα φαγητά που δεν τα πηγαίναμε και πολύ καλά. Λίγο η μυρωδιά του μαγειρέματος λίγο το ότι σαν σαλάτα το λάχανο ποτέ μου δεν ήταν στην κορυφή των προτιμήσεών μου, το λαχανόρυζο ήταν σχεδόν αποκλεισμένο από το τραπέζι μου. Ήμουν κάτι σαν μωρό παιδί με νεοφοβία. Τώρα πόσο φυσιολογικό είναι κάποιος να είναι φανατικός θαυμαστής των λαχανοντολμάδων (χωρίς κρέμα) και να μην τρώει το λαχανόρυζο, αυτό είναι μια ιστορία που θέλει πολύ (ψυχιατρική) ανάλυση. 

Το λαχανόρυζο είναι ένα φαγητό με απλά υλικά και εύκολο στη παρασκευή του με υλικά που από το τίποτα σου δίνουν ένα καλό και θρεπτικό γεύμα. Ένα από τα πολλά φαγητά του τόπου μας που μέσα από την απλότητά τους δίνουν αξία στην Μεσογειακή Διατροφή.

Υλικά συνταγής

  • 1/2 λάχανο (από 1 μέτριο λάχανο)
  • 3/4 φλ. τσαγιού ελαιόλαδο
  • 2 ½ φλ. τσαγιού ρύζι
  • 2 κ.σ. πελτέ ντομάτας (+ λίγο παραπάνω προαιρετικά για πιο έντονο κόκκινο χρώμα)
  • 2 μεγάλα ξερά κρεμμύδια
  • αλάτι, πιπέρι
  • 1-2 πρέζες κόκκινο πιπέρι (αυξομειώστε τη ποσότητα ανάλογα με τις προτιμήσεις σας)

Εκτέλεση συνταγής

  1. Ψιλοκόβουμε καλά τα ξερά κρεμμύδια κρεμμύδια.  Άλλοι τα βάζουν στα multi εγώ προσωπικά το κάνω με το μαχαίρι και τα σοτάρουμε , σε μεγάλη κατσαρόλα,το ελαιόλαδο. Προσοχή δεν χρειάζεται πολύ ελαιόλαδο κυριολεκτικά ίσα ίσα να πιάσει λίγο στο πάτο της κατσαρόλας μέχρι να ροδίσουν.
  2. Προσθέτουμε το λάχανο, το οποίο ήδη έχουμε πιο χοντρό από ότι το κόβουμε για τη σαλάτα, και τα αφήνουμε να βράσει στο ζουμί του ανακατεύοντας καλά. Τα αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε το πελτέ και ανακατεύουμε καλά. Τέλος προσθέτουμε 2 ποτήρια ζεστό και τα αφήνουμε να βράσουν μέχρι να μαλακώσει το λάχανο. 
  3. Στη συνέχεια ρίχνουμε το ρύζι και το κόκκινο πιπέρι και συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρι να βράσει το ρύζι, συμπληρώνοντας ζεστό νερό, όσο απαιτείται, κατά τη διάρκεια του βρασίματος προκειμένου όταν το αποσύρουμε από τη φωτιά να είναι ακόμα ζουμερό. Αποσύρουμε τη κατσαρόλα από τη φωτιά και αφήνουμε το λαχανόρυζό μας σκεπασμένο εκτός φωτιάς για 10 λ να τραβήξει το ρύζι όλα τα υγρά. 

 

Το λάχανο

Είναι ένα λαχανικό που ανήκει στην οικογένεια των Κραμβοειδών. Με 2,5 / 100 γραμμ. φυτικής ίνας και 36,6 mg βιταμίνης C δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από την καθημερινή μας διατροφή. Πολύ καλή πηγή παντοθενικού, πυριδοξίνης και θειαμίνης καθώς και βιταμίνης Κ. Περιέχει λουτεϊνη και ζεοξανθίνη αλλά και ένα πλήθος φυτοχημικών συστατικών γνωστών για την αντιοξειδωτική τους δράση και τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες. Μάλιστα έχει βρει ότι πολλά από τα συστατικά του λάχανου μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων της LDL στο αίμα.

Αν σε αυτά προσθέσουμε και τις ελάχιστες θερμίδες μόλις 25 / 100 γραμμ τότε μιλάμε ότι το λάχανο είναι μια εξαιρετική επιλογή για το φαγητό μας.



loading...

Sintayes.gr,

Συνταγή: Λαχανόρυζο το ταπεινό

 

Απαντήστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται.